F.E.A.R. Perseus Mandate
Az ttr „horrormozibl” egy megkopott ltvnyvilg s rdektelen folytats szletett.
Valamikor rges-rg, egy nem tl messzi galaxisban, lt egy Monolith nev cg, melynek hetedht-orszgban csodjra jrtak. Eme kivl fejlesztcsapatnak olyan nagyszer PC-s jtkokat ksznhet az utkor, mint a Blood, a No one Lives Forever sorozat, vagy ppen a F.E.A.R. s a np rl vala, mert rengeteg nagyszer jtkkal rvendeztet meg ket az cg. Nagy sikerket termszetesen sokan irigyeltk. Rengetegen prbltak keresztbe tenni a csapatnak, de mindhiba, a Monolith csak ontotta magbl a jobbnl-jobb programokat, s nem talltak legyzre. Azonban a dicssg nem tartott rkk. Monolith-k lemondtak lnyukrl s fele kirlysgukrl (Sierra), hogy egy j vilg fel (SEGA) bontsk vitorlikat. m ekkor jtt a gonosz Timegate Studios, akik a Monolith ltal betlttt trnra plyztak, s cljukat egy rendkvl furfangos mdon el is rtk: Ahol csak lehetett, rtottak a franchise hrnevnek, frtelmes jtkukat Perseus Mandate-re keresztelve terjesztettk azt szerte a birodalomban. Stt felhk gylekeztek az orszgban.
Br az alap F.E.A.R. is tartogat jcskn elvarratlan szlakat szmunkra, a Perseus Mandate egy teljesen j, prhuzamos sztorit mesl el, mely valamikor az alapjtk vge s az Extraction Point kiegszt eleje kztti idintervallumban jtszdik. Szemtani lehetnk a nagy robbansnak, melynek pusztt ereje ell termszetesen csak nagy nehezen meneklnk meg – valamint kutakodhatunk a lezuhant gp krl, mely az EP els plyjn is szerepelt.
Minden technikai jellemz maradt vltozatlan, a grafikus engine, a fizikai motor, valamint az audio-kezel alrendszer is teljesen a rgi, egyltaln nem tuproztk fel egy kicsit a stuffot az alkotk, pedig erre a mg mindig nagyszeren mkd, de mr kort mutat engine-nek nem rtott volna egy kisebb rncfelvarrs. A vltozatlan technikai paramterek miatt viszont nem kell lemondanunk a megszokott stabilitsrl, valamint a mai PC-k viszonylatban alacsony gpignyrl sem.
A belbecs maga majdhogynem ugyanaz, mint a nagynev eld volt, ezrt igyekszem cikkemet kizrlag az alap verzi s a folytats kzti klnbsgekre kihegyezni. A jtkmenetben lnyegi jts nem trtnt – ugyanazok a szrnyikk futkroznak krlttnk ezerszm, melyekbl a F.E.A.R.-ben mr jpr tonnnyit eltehettnk lb all. Feldobja a hangulatot egy-kt j ellenfl (ezek kzl mindssze a vrtcskban szlet fekete lyukakbl elbukkan dmonokat jegyeztem meg magamnak, k viszont ktsgkvl rengeteg „izgalmas” pillanatot okoztak szmomra), valamint jpr fegyver (elektromos gy s hasonl, ezerszer ltott tmegcikkek) , melyek amgy teljesen hasznlhatatlanok a hozzjuk val lszer hinya, vagy gyenge hatsfokuk miatt. ppen ezrt tbbnyire a rgi, jl bevlt stukkereinkre fogunk tmaszkodni, a shotgun hatsfokt egyik jfajta cszli sem tudja berelni, pnclozott ellenfelek ellen pedig az esetek tbbsgben rendelkezsre ll a j reg rakettavet.
A plyk felptsben mr jelentsebb vltozsok is trtntek, igaz, negatv irnyban ugyangy, mint pozitvban. A vltozatossg nem szmtott az eredeti F.E.A.R. nagy ernynek, ppen ezrt rvendetes, hogy j, ijesztbbnl ijesztbb jelenetek tmegvel rasztottak el minket a Timegate Studios emberei. Egy tapasztalt F.E.A.R. veternnak sajnos mr nem jelenthetnek sok rmet ezek a parztats jelenetek, hiszen nagyjbl tudja, mikor is szmthat egy-egy rmisztnek sznt esemny megtrtntre. Ami viszont sok-sok rosszpontot ad a fejlesztknek, az a plyadesign. Felfogni nem brom, hogyan voltak kpesek ennyire jellegtelen, res s ronda mapokat tervezni a drga designerek.
Az Extraction Point-ban mg gynyr s rszletgazdag plykat kaptunk, azonban a Perseus Mandate fejlesztsekor mintha kicserltk volna a teljes alkotgrdt egy vendgmunks-hadosztlyra, akik most lttak letkben elszr map editor progit. Aki sorban hzza a strigulkat a mr teljestett trkpekhez, jl tudja, mirl beszlek: eszmletlen unalmas szrkesg, kopottsg mindentt, nevetsges fnyviszonyokkal rendelkez kls terletek, egyszer textrk fogadnak bennnket mindenhol. Igazi megvlts volt a kt kzen is megszmllhat poligonmennyisgbl felptett csatornk s udvarok utn elltogatni a vastllomsra, vagy a bnn belltott fnyforrsok utn eljutni a szinte teljesen egyszn, de hangulatos plyafelptssel rendelkez utols epizdig (mg j, hogy csak 90%-ban Prey-koppints).
A mintegy hatrs vesszfutsunk utn jutalmul hrom bnusz misszit is kapunk melyekkel fogalmam sincs, mit kvntak elrni a tisztelt fejlesztk. Ezek a plyk puszta rohansbl llnak, tmnytelen mennyisg tmad ellenfllel, s amikor egyszercsak elfogynak, megnyerjk az adott misszit. Multiplayer is van, ha jl tudom, melyet az jabb hatalmas csaldstl val flelmemben mr ki se mertem prblni, klnben is, ott a j reg Combat, ami teljesen ingyenes s radsul j is, felesleges lenne a Perseus Mandate ilyen jelleg opciira pazarolni az idmet.
A Perseus mandate semmit nem tesz hozz, st nem is hasznl a F.E.A.R. univerzum megtlsnek. rthetetlen, mirt foglal el 7.5 GB merevlemezhelyet (ennyi hely az alapjtknak + az Extraction point kiegsztnek egyttesen nem kellett!), hacsak nem azrt, mert mg ahhoz is lustk voltak, hogy az alapjtkbl fel nem hasznlt textrkat, hangokat s modelleket kidobljk, ehelyett hozzcsaptk a 2005-s prequel 5 gigabjtot nyom adatfjljt is a 2 gigs kiegszthz. Ht igen, valahogy „gy kell” Stand-alone expanzit kszteni…
Egy belpszint FPS fannak a plyk teljestse sem jelent nagy kihvst, st, knnyebbre sikeredett mg az Extraction Point-nl is (pedig mr az is egyszerbb volt eldjnl). Az ignytelen plyk, a ronda textrk, az alacsony kihvs s a kzpszer jtkmenet miatt teljesen felesleges a Vivendi l-folytatsra akr egy szt is vesztegetni, vrjuk csak meg, amg kijn a Monolith ltal fejlesztett hivatalos s utnozhatatlan msodik epizd, Project Origin cmmel. Akik mg nem kstoltak bele a F.E.A.R. univerzumba, de szeretnk megtenni, rdemes a Perseus Mandate-tel kezdeni az ismerkedst (ne feledjk, hogy a trtnetnek semmi kze az alapjtkhoz!), mert az eldk kivgzse utn mr semmi lvezetet nem tallnnk benne. A F.E.A.R. univerzum eme darabkjnak megismershez nagyban hozzjrul a magyar felirat meglte s az alacsony hazai fogyaszti r. A jtkostrsadalom maradk 90%-a imdkozzon csak szpen az Origin mihamarabbi megjelensrt.
Wastrel - 2007. december 14. 01:59
|